Powrót

Veni, vidi, vici… Ciao Italia! 🇮🇹🌍

W poniedziałek, 23.10, klasa 3e oraz część klas: 2e, 2f i 4d, pojechały na wycieczkę do północnych Włoch pod opieką pań prof. Anny Strzępek, Alicji Toty-Głowackiej, Edyty Nawrot-Dudziewicz, Anny Kordylewskiej. 🚌✈️

Po całonocnej podróży autokarem dotarliśmy do Wenecji. Nie zniechęciła nas deszczowa pogoda i mimo niesprzyjających okoliczności dopisywał nam dobry humor. ☔🌂

Zwiedziliśmy piękne miasto wraz z lokalną przewodniczką – zobaczyliśmy m.in. plac św. Marka – i dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek. 🏰🚶‍♀️

Następnie wróciliśmy do hotelu i po wysuszeniu ubrań pokrzepiliśmy się ciepłą, doskonałą kolacją złożoną z włoskich potraw. 🍝🍷

Kolejnego dnia wycieczki pojechaliśmy do Bolonii – miasta, które określane jest przez miejscowych trzema przymiotnikami: la dotta, la grassa i la rossa. 🏛️🍔🔴

Po południu udaliśmy się do Rawenny, gdzie w starych kościołach mogliśmy podziwiać piękne mozaiki i zalane wodą krypty. ⛪💧

Ostatniego dnia spacerowaliśmy po Cesanatico, uroczym miasteczku, w którym znajdował się nasz hotel. Zobaczyliśmy piękny port i miło spędziliśmy ostatnie godziny naszej podróży na plaży. 🏖️🌊