Powrót
W poniedziałek, 24 października 2022, jeszcze przed wschodem słońca, wraz z p. prof. Anną Strzępek i p. prof. Beatą Malcharek nasza klasa 2e wyruszyła do Pragi.
Jeszcze tego samego dnia, aby nie tracić czasu i jak najwięcej zobaczyć, zaczęliśmy zwiedzanie miasta. Od razu zachwyciła nas piękna, secesyjna budowla dworca kolejowego. Spacer po Starym Mieście z klimatycznym Rynkiem, Ratuszem z zegarem “Orloy” czy Kościołem Mariackim przed Tynem był dobrym pomysłem, aby rozprostować zastane ośmiogodzinną podróżą kości…
Choć Praga powitała nas mżawką, a hotel, w którym byliśmy zakwaterowani… długą, ciągnącą się między stołami kolejką na stołówce, to jednak mieliśmy nadzieję, że jutro będzie lepiej…
I rzeczywiście! Następny dzień powitał nas słońcem, a Praga przeglądająca się w słońcu to miasto niebywale urokliwe, w którym kolorowe, odnowione kamieniczki zdają się zapraszać do zwiedzania. Dzisiejsza Praga to już nie ta, którą odmalował w „Procesie” Franc Kafka – dziś dumnie stojący w kilku miejscach stolicy Czech – ciemna, szara z psychodelicznymi pomieszczeniami, ale pełna magicznego uroku, z mnóstwem zieleni i wieloma „złotymi” uliczkami…
Trzy dni upłynęły nam na podziwianiu piękna stolicy Czech, w tym licznych rzeźb Davida Černego rozsypanych po całej stolicy. Atrakcji dostarczyły nam malownicze pejzaże, strzelista katedra św. Wita z misternie wykonanymi witrażami i rozetą, Most Karola i Nowe Miasto z Placem Wacława.
Byliśmy pod urokiem wiedzy i dowcipu lokalnego przewodnika – pana Jana, który zaprowadził nas na Hradczany, gdzie odsłonił tajemnice Pałacu Prezydenckiego (na którym kiedyś, zamiast flagi, załopotały… – a może sami odkryjecie tę tajemnicę?) czy Złotej Uliczki. Podziwialiśmy zmianę warty przed Pałacem, a później Małą Stranę.
Na koniec, tuż przed wyjazdem, byliśmy na Wyszehradzie – spacerowaliśmy po twierdzy i tamtejszej nekropolii, na której leżą pochowani ważni dla Czech ludzie kultury.
Mimo zmęczenia, do Krakowa wróciliśmy z ogromem pozytywnych wspomnień i nowych doświadczeń… I już czekamy na kolejną klasową wycieczkę!