|
Cele:
- poszukiwanie tożsamości regionalnej i europejskiej poprzez poznawanie własnego
najbliższego otoczenia w kontekście przyrodniczym, historycznym, kulturowym, społecznym oraz konfrontacja z podobnymi doświadczeniami europejskich partnerów,
- wskazywanie na pozytywne postawy poprzez wypracowanie właściwego stosunku jednostki
do otaczającego ją świata,
- wypracowanie dobrych wzajemnych relacji uczniów, nauczycieli i rodziców poprzez
zaangażowanie się w realizację projektu,
- kształtowanie umiejętności pracy w grupie z wykorzystaniem znajomości języków obcych.
Pomoce: - internet, inne nowoczesne środki przekazu, aparaty fotograficzne.
Realizacja: - współpraca z lokalnymi organizacjami, lokalnymi władzami oraz innymi instytucjami
naukowymi, oświatowymi i kulturalnymi,
- współpraca z rodzicami,
- współpraca z nauczycielami różnych przedmiotów w celu nadania projektowi
interdyscyplinarnego charakteru,
- organizacja wycieczek krajoznawczych.
Wspólna praca nad międzynarodowym projektem pozwoli na lepsze poznanie siebie
i swojego miejsca zarówno w środowisku lokalnym jak i w wymiarze europejskim.
Temat |
Metoda |
Formy realizacji |
Polska tradycja, zwyczaje |
Odwołanie się do teorii czterech żywiołów –
poszukiwanie motywów wody, ognia, ziemi powietrza w tradycji i
zwyczajach
Tworzenie obrazu polskiej rodziny w
kontekście polskiej obyczajowości
|
- wycieczki
- wywiady
- obserwacje
- literatura
- publikacje internetowe
- dokumentowanie uroczystości rodzinnych,
zwyczajów świątecznych
- prace plastyczne |
Kultura i sztuka |
Poszukiwanie motywów wody, ognia, ziemi,
powietrza w kulturze i sztuce polskiej
|
- wycieczki
- Wawel
- Droga Królewska
- Muzeum Czartoryskich
- Muzeum w Sukiennicach
- kopce
- dokumentowanie
- fotografowanie
- prace plastyczne
- CD
|
Środowisko naturalne |
Tworzenie obrazu środowiska naturalnego
najbliższego otoczenia w nawiązaniu do teorii czterech żywiołów
|
- wycieczki
- Ogród Botaniczny
- Ogród Zoologiczny
- Pieniny
- Tatry
- dokumentowanie
|
Życie szkoły |
Tworzenie obrazu obyczajowości polskiej
szkoły w odniesieniu do tradycji, zwyczajów, praw i obowiązków.
|
- dokumentowanie uroczystości szkolnych
- spotkanie z rzecznikiem praw ucznia
|
Sławni Krakowianie |
Zapoznanie się z życiem i
działalnością sławnych Krakowian
|
- wycieczki śladami sławnych Krakowian:
- Jan Paweł II
- Jan Matejko
- Stanisław Wyspiański
- Tadeusz Kościuszko
- Józef Piłsudski
- Wit Stwosz
- dokumentowanie |
|