Badania terenowe –
Beskidy
Uczestnicy: 20 uczniów, 3 nauczycieli
Cele: realizacja ścieżek edukacyjnych
Metoda:
Narzędzia:
Przebieg:
Podzieleni
na grupy uczniowie wykonywali podczas wędrówki następujące zadania:
Należało zastanowić się, czy wskazane zwierzęta są stało- czy
zmiennocieplne, czy są roślinożercami czy wszystkożercami, czy wykazują
strategie rozrodczą „r” czy „K” oraz czy zaliczmy je
do bezkręgowców czy kręgowców i do jakiego należą typu czy gromady.
Należało również rozpoznać trzy dowolne, pospolite gatunki roślin
zielnych oraz sporządzić ich dokumentacje fotograficzną.
Podsumowanie:
Wszyscy
uczestnicy z dużym zaangażowaniem i zainteresowaniem badali wpływ wysiłku
fizycznego na fizjologię człowieka, obserwowali beskidzką faunę i florę
wykonując określone zadania. Wyniki badań mają zostać dokładnie przeanalizowane,
porównane z wynikami uzyskanymi przez poszczególne zespoły oraz opracowane
graficznie.