Badania terenowe – Beskidy

 

 

Uczestnicy: 20 uczniów, 3 nauczycieli

 

Cele: realizacja ścieżek edukacyjnych

 

Metoda:

 

Narzędzia:

 

Przebieg:

Podzieleni na grupy uczniowie wykonywali podczas wędrówki następujące zadania:

Należało zastanowić się, czy wskazane zwierzęta są stało- czy zmiennocieplne, czy są roślinożercami czy wszystkożercami, czy wykazują strategie rozrodczą „r” czy „K” oraz czy zaliczmy je do bezkręgowców czy kręgowców i do jakiego należą typu czy gromady.

Należało również rozpoznać trzy dowolne, pospolite gatunki roślin zielnych oraz sporządzić ich dokumentacje fotograficzną.

 

Podsumowanie:

 

Wszyscy uczestnicy z dużym zaangażowaniem i zainteresowaniem badali wpływ wysiłku fizycznego na fizjologię człowieka, obserwowali beskidzką faunę i florę wykonując określone zadania. Wyniki badań mają zostać dokładnie przeanalizowane, porównane z wynikami uzyskanymi przez poszczególne zespoły oraz opracowane graficznie.