Powrót
W dniach 15-17.11.2021 udaliśmy się wraz z Panią Profesor J. Szczechowicz oraz Panią Profesor A. Kordylewską na obóz naukowy do Szczawnicy.
Już pierwszego dnia poznaliśmy najpopularniejsze zakątki tego miejsca. Na początku podziwialiśmy m.in Pijalnię Wód Mineralnych mieszczącą się na placu Dietla. Stamtąd udaliśmy się na dalszy spacer na Bryjarkę, aż doszliśmy do ostatniego punktu którym było schronisko pod Bereśnikiem. Warto wspomnieć, że pogoda dopisywała i cały czas świeciło piękne słońce! Wieczorem, po kolacji, graliśmy w karcianą wersję Escape Roomów.
W czwartek rano, zaraz po śniadaniu, wyruszyliśmy busem do Jaworek. Tam czekała na nas wykwalifikowana Pani przewodnik. Razem udaliśmy się do Kościoła św. Jana Chrzciciela. Został on wybudowany w 1798 roku, a wcześniej pełnił funkcje cerkwii greckokatolickiej. Jego wnętrze jest bogato zdobione przez malowidła na sklepieniach, rzeźby oraz ikonostas.
Następnie udaliśmy się w stronę Wąwozu Homole, którego nazwa pochodzi od ruskiego słowa homoła/gomoła, co oznacza obły – jest to nawiązanie do kształtu doliny.
Później zbliżaliśmy się do miejsca docelowego jakim był szczyt Durbaszki. W międzyczasie podziwialiśmy piękne widoki, stare chatki, wodospady. Nawet udało nam się wstąpić do Schroniska Pod Durbaszką, gdzie każdy mógł się zagrzać i wypić ciepłą herbatę.
Po powrocie, chwili wytchnienia i obiadokolacji spędziliśmy miło czas śpiewając polskie piosenki.
Piątek był czasem na spakowanie się.
Krótki spacer, matura z matematyki, trochę śmiechu, rozmowy, aż nadszedł najmniej wyczekiwany przez nas czas czyli powrót. W godzinach popołudniowych byliśmy już cali i zdrowi w Krakowie.