📅 W dniach 20-23 stycznia 2025 pięcioosobowy zespół pracowników XIII LO z Krakowa przebywał w szkole IES Trassierra w Cordobie w Hiszpanii w ramach projektu 2 o numerze 2024-1-PL01-KA121-SCH-000202556 (🎓 Akredytacja Erasmus+).
📖 Cele wizyty:
✅ Obserwacja funkcjonowania hiszpańskiej szkoły 🏫
✅ Poznanie struktur organizacyjnych i metod zarządzania 🏢
✅ Wymiana doświadczeń w zakresie edukacji włączającej ♿
✅ Zrozumienie strategii dydaktycznych i interdyscyplinarnych 📚
✅ Zapoznanie się z inicjatywami na rzecz zrównoważonego rozwoju 🌍
✅ Działania w zakresie edukacji obywatelskiej 🏛️
👀 Działanie job shadowing było drogą do realizacji zamierzonych celów.
📌 Program wizyty obejmował:
📎 Warsztaty 🤝
📎 Obserwacje lekcji 👩🏫👨🏫
📎 Elementy edukacji kulturowo-historycznej 🏛️
🌍 Językiem roboczym spotkań był język angielski.
📌 Szczegółowy harmonogram wizyty:
📆 20 stycznia 2025
📍 🏫 Spotkanie z Dyrekcją szkoły
📍 🚶♂️ Spacer po szkole
📍 👩🏫 Obserwacje lekcji (20, 21, 22 stycznia)
📍 📝 Warsztaty I „Erasmus+ w IES Trassierra”
📆 21 stycznia 2025
📍 ☕ Śniadanie z Dyrekcją, koordynatorem i tureckimi nauczycielami
📍 🏫 Warsztaty II „Spotkanie z zespołem pedagogów”
📆 22 stycznia 2025
📍 🎓 Warsztaty III „Hiszpański system edukacji”
📍 🏳️⚧️ Spotkanie z zespołem „Gender-equality”
📍 🔬 Warsztaty IV „Projekty interdyscyplinarne w IES Trassierra”
📍 🏰 Lekcja historii i zwiedzanie Meczetu-Katedry w Cordobie
📍 📝 Warsztaty podsumowujące i wnioski
🎓 XIII LO w Krakowie otrzymało Akredytację programu Erasmus+ w sektorze Edukacja szkolna w ramach akcji 1 w konkursie 2022 (KA120-SCH). Akredytacja została przyznana przez Narodową Agencję Programu Erasmus+ na lata 2023-2027.
🌍 Oznacza to, że szkoła uzyskała uproszczony dostęp do dofinansowania w ramach Akcji 1 w Programie Erasmus. Dzięki temu nauczyciele i pracownicy administracji biorą udział w kursach językowych, obserwują pracę szkół partnerskich oraz uczestniczą w szkoleniach międzynarodowych. Uczniowie z kolei uczestniczą w spotkaniach międzynarodowych organizowanych przez szkoły partnerskie, co stanowi integralną część programu.
Koordynatorzy:
Joanna Szczechowicz & Grzegorz Nowakowski
🔗 Zapraszamy na stronę internetową projektu